Σημαντικές αλλαγές φέρνει ο νέος τρόπος φορολόγησης των ΙΧ αυτοκινήτων με τον νέο τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, βάσει της αξίας λιανικής προ φόρων, αλλά και την επιβολή ενός περιβαλλοντικού τέλους ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων (CO2).
Με τα νέα δεδομένα που τίθενται σε ισχύ από 1ης Ιουνίου 2016, αμέσως μετά την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, οι τιμές των αυτοκινήτων σε συνδυασμό και με την αύξηση του ΦΠΑ κατά μία εκατοστιαία μονάδα (στο 24%) αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά για τα αυτοκίνητα που η αξία τους είναι άνω των 15.000 ευρώ και έχουν εκπομπές ρύπων πάνω από 120 γραμμάρια CO2, ενώ αντιθέτως στα σημερινά επίπεδα με την ισχύ της απόσυρσης ή και χαμηλότερα θα πέσουν οι τιμές για τα φθηνά και με μικρούς και οικονομικούς κινητήρες ΙΧ.
Οι συντελεστές
Με τις νέες διατάξεις, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που επιβάλλονται στη λιανική προ φόρων διαμορφώνονται ως εξής:
• 4% για ΙΧ με φορολογητέα αξία έως και 14.000 ευρώ.
• 8% για ΙΧ με φορολογητέα αξία από 14.001 έως 17.000 ευρώ.
• 16% για ΙΧ με φορολογητέα αξία από 17.001 έως 20.000 ευρώ.
• 24% για ΙΧ με φορολογητέα αξία από 20.001 έως 25.000 ευρώ.
• 32% για ΙΧ με φορολογητέα αξία πάνω από 25.000 ευρώ.
Οι νέες κλίμακες του τέλους ταξινόμησης ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων είναι οι εξής:
• Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. μείωση 5%.
• Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. επιβάρυνση 0%.
• Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. αύξηση 10%.
• Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. αύξηση 20%.
• Για ΙΧ με εκπομπές από 161 έως 180 γρ. αύξηση 30%.
• Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. αύξηση 40%.
• Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. αύξηση 60%.
Με βάση τα παραπάνω οι τελικοί συντελεστές τέλους ταξινόμησης διαμορφώνονται ως εξής:
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ: 3,80% με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,40% για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000: 7,60% έως 16%.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ: 15,36% έως 32%.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ: 23,04% έως 48%.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας άνω των 25.000: 30,72 έως 64%.
Με το νέο σύστημα οι επιπτώσεις στις λιανικές τιμές θα είναι οι εξής:
• Για ΙΧ με κινητήρα βενζίνης έως 1.200 κ.εκ. με τελική τιμή έως 12.000 ευρώ και ρύπους έως 120 γραμμάρια υπολογίζεται μείωση τιμής έως και 400 ευρώ.
• Για ΙΧ με κινητήρα βενζίνης 1.400 κυβικών με τελική τιμή 13.000 ευρώ και ρύπους 120 γραμμάρια τα μηδενικά σήμερα τέλη ταξινόμησης λόγω απόσυρσης θα διαμορφωθούν σε 450 ευρώ (χωρίς απόσυρση 900 ευρώ).
• Για ΙΧ με κινητήρα ντίζελ 1.600 κυβικών με τελική τιμή 16.000 ευρώ και εκπομπές ρύπων 98 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, τα τέλη ταξινόμησης σήμερα με την απόσυρση ήταν 200 ευρώ και χωρίς απόσυρση 1.600 ευρώ. Με το νέο σύστημα η επιβάρυνση διαμορφώνεται σε 475 ευρώ.
• Για τα πιο ακριβά ΙΧ θα υπάρξουν σημαντικές επιβαρύνσεις. Για ΙΧ 1.600 κυβικών με τελική τιμή 30.000 ευρώ και ρύπους 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με το ισχύον σύστημα τα τέλη ταξινόμησης ανέρχονται σε 3.500 ευρώ. Με το νέο σύστημα, τα τέλη ταξινόμησης αυξάνονται στα 7.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι ακριβότερα θα είναι και τα υβριδικά αυτοκίνητα στα οποία θα επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης με μειωμένους συντελεστές κατά 50% σε σχέση με τα συμβατικά, καταργώντας την απαλλαγή τελών που ίσχυε.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ